Logo Toupim
Toupim model
aanwijzer

Veel gestelde vragen  

Categorie: de Toupim
  1. Kan ik de petjes kopen die op jullie foto’s staan?
    Iedere Toupim wordt standaard geleverd met een top (petje). Een heel leuke collectie petten en mutsen is on-line te koop bij www.mooihoofd.nl. Deze collectie is heel geschikt om te combineren met een Toupim. De petten die we gebruikten voor de foto’s zijn op verzoek leverbaar zolang de voorraad strekt. Neem hiervoor contact op met Toupim via info@toupim.nl

  2. Kan ik de Toupim wassen?
    Een Toupim is goed wasbaar in een lauwwarm handwasje met (baby)-shampoo of zachte zeep. De Toupim gewoon laten drogen op een handdoek. Niet in de wasmachine, niet in de droger.

  3. Kan ik een Toupim borstelen?
    Een Toupim kan met een zachte borstel geborsteld worden. Met name de gekrulde modellen worden mooier als ze af en toe uitgeborsteld worden.

  4. Kan ik een Toupim föhnen?
    Een Toupim kan geföhnd worden net als gewoon haar. De steile modellen kunnen met mate met een krultang worden gemodelleerd.

  5. Kan ik iets dragen onder de Toupim?
    Als je een heel gevoelige schedel hebt, of als het echt koud is, kan je er voor kiezen een Buff of Tunnelbandana te dragen onder de Toupim. Een Buff is een heel dun rondgebreid sjaaltje. Zie bij Het geheim de foto met de roze Buff.

  6. Kan ik een Toupim dragen als mijn eigen haar weer terug groeit?
    Je kan de Toupim net zo lang blijven dragen als je wilt. De haarband zit ook uitstekend op kort haar.

  7. Is de Toupim geschikt voor kinderen?
    De Toupim is bij uitstek geschikt voor kinderen en is verkrijgbaar vanaf maat XS.

  8. Ik heb een heel groot hoofd, is de Toupim verkrijgbaar in verschillende maten?
    De Toupim is er voor ieder hoofd! We leveren de maten: XS, S, M, L. Hierbij houden we de volgende hoofdomtrek aan: XS=48-52cm, S=50-54cm, M=54-58cm, L=56-60cm.

  9. Hoe bepaal ik de juiste maat voor de Toupim?
    We gaan uit van hoofden tussen de 48 en 60 cm. Met een centimeter meet je de ‘hoedenrand’, dus vanaf het midden van je voorhoofd, boven je oren, langs je neklijn rondom. Zie voor maten die we aanhouden bij het matenoverzicht.

  10. Hoe lang gaat een Toupim mee?
    Afhankelijk van het gebruik gaat een Toupim net zo lang mee als een gewone pruik. In tegenstelling tot een synthetisch haarwerk kan een Toupim gedragen worden in alle weersomstandigheden.

  11. Uit wat voor materiaal bestaat een Toupim?
    De Toupim is gemaakt van 100% human hair. De haarband is gemaakt van een zachte katoen met elastine.

  12. Zit er garantie op de Toupim producten?
    Op de Toupim zit een garantie van een half jaar op fabricagefouten. Toupim is niet aansprakelijk voor schade door verkeerd gebruik van het product.

  13. Ik wil graag een roze haarkleur, kan ik ook een Toupim op maat laten maken?
    Afhankelijk van de wensen kan in overleg een Toupim op maat gemaakt geworden. De prijs voor een op maat gemaakte Toupim ligt hoger dan de producten uit de standaardcollectie en zal apart worden vastgesteld afhankelijk van de wensen. Neem hiervoor contact op met Toupim via info@toupim.nl

  14. Kan ik van mijn eigen haar een Toupim laten maken?
    Ja dat is onze nieuwste vinding! Kijk daarvoor op de bladzijde: een Toupim van Eigen Haar. Neem voor de mogelijkheden contact op met op met Toupim via info@toupim.nl of bel 06-12478367

  15. Hebben jullie ook Toupims met grijs haar?
    Ja, we hebben ook synthetische modellen met grijs en witgrijs haar, kijk daarvoor bij onze collectie.

  16. Wat moet ik doen als het haar na verloop van tijd toch beetje pluizig wordt?
    Als het haar van de Toupim toch en beetje pluizig wordt kan het goed behandeld worden met baby haarlotion (Zwitsal) of Hair repair (Kruidvat). Het gebruik van gel of stylingmousse raden wij in principe af. Wij adviseren de Toupim niet al te vaak te wassen, het haar wordt tenslotte niet vies en van wassen slijt het op den duur toch.


Categorie: Toupim-Hemd
  1. Wat is het wasvoorschrift voor het Toupim-hemd?
    Via de opening aan de zijkant van de cup kan je eenvoudig de prothese verwijderen. Het hemd kan op 60° gewassen worden in de machine. Ook de prothese van aquariumwatten (fiberfill) kan met de hand gewassen worden in een lauwwarm handwasje. De fiberfill prothese is ook apart verkrijgbaar.

  2. Hoe bepaal ik de juiste maat voor het Toupim-Hemd?
    De hemden zijn verkrijgbaar in de confectiematen 40, 42, 44, 46, 48 en 50. De cupmaat is de standaard cup maat bij elke confectiemaat. De fiberfill cup kan naar eigen wens aangevuld of juist wat minder vol gemaakt worden.

  3. Kan ik ook extra vulling voor het Toupim-hemd bestellen?
    Het Toupim-Hemd wordt geleverd met een fiberfill prothese, en een los zakje fiberfill watten. Een extra prothese of een extra zakje met losse fiberfill watten kan via het bestelformulier besteld worden.

  4. Kan ik ook een andere kleur Toupim-hemd krijgen i.p.v. wit?
    Het hemd kan voorlopig alleen in het wit besteld worden. We werken aan een uitbreiding van onze hemden collectie en hopen in de toekomst meerdere kleuren op te kunnen nemen.

  5. Hebben jullie ook een kleine maat hemd met een grote maat cup, of een grote maat hemd met een kleine cup?
    De hemden die we nu hebben gaan uit van een standaard maat, een kleine maat hemd heeft meestal ook een niet al te grote cupmaat. Maat 50 hemd gaat meestal gepaard met een grotere maat borst. Ook op dit gebied willen we in de toekomst kunnen variëren. Met het bijgeleverde zakje met extra aquariumwatten kun je de cup zelf nog eenvoudig bijvullen tot een vollere cup.


Categorie: Algemeen
  1. Kan ik een Toupim product ook terugsturen als deze me niet bevalt?
    Toupim biedt een prima niet-goed-geld-terug garantie. Als de Toupim niet bevalt, kan de Toupim binnen 14 dagen geretourneerd worden mits de Toupim niet gedragen is en verzonden wordt in de oorspronkelijke verpakking. De kosten voor de retourzending zijn voor uw rekening. Als de retourzending in goede orde bij ons is ontvangen krijgt u uw aankoop bedrag (minus de bezorgkosten) retour. Wilt u de Toupim ruilen voor een ander product, dan kunt u de geleverde Toupim retour zenden op kosten van Toupim en sturen wij u zonder additionele verzendkosten een andere model. Zo kunt u in alle rust on-line bestellen en thuis passen zonder risico.

  2. Hoe snel heb ik de Toupim in huis?
    Zodra uw betaling bij ons binnen is wordt de Toupim binnen 5 werkdagen naar u verzonden mits de gewenste Toupim op voorraad is. Indien de Toupim niet op voorraad is wordt u, direct na uw bestelling, op de hoogte gesteld van de geschatte levertijd via een e-mail. U kunt dan desgewenst afzien van de bestelling.

  3. Kan ik de Toupim producten ook afhalen?
    In overleg is het mogelijk de Toupim af te halen. Neem hiervoor contact op met Toupim via info@toupim.nl

  4. Krijg ik korting als ik meerdere Toupims bestel?
    De Toupim producten zijn bijzonder scherp geprijsd. Alleen bij grotere orders is het mogelijk een aparte prijsafspraak te maken. Neem hiervoor contact op met Toupim via info@toupim.nl

  5. Ik heb de Toupim betaald maar nog steeds niet ontvangen, wat nu?
    Wij betreuren het als een product niet tijdig bij u arriveert. Als het product 14 dagen na bevestiging van verzending nog niet bij u is aangekomen, sturen wij u kosteloos een nieuwe.

  6. Ik heb de Toupim ontvangen maar het is niet het product wat ik besteld heb, wat nu?
    Indien u niet het juiste product hebt ontvangen verzoeken wij u vriendelijk het geleverde product aan ons terug te sturen in de originele verpakking. U ontvangt dan van ons per ommegaande het juiste product. De extra verzendkosten zijn voor onze rekening.

  7. Ik heb het Toupim product ontvangen maar het product is beschadigd, wat nu?
    Hoewel wij ons uiterste best doen de Toupim producten in optimale staat bij u te laten aankomen kan het voorkomen dat een product onderweg beschadigd raakt. Indien dit zich onverhoopt voordoet verzoeken wij u vriendelijk het beschadigde product aan ons terug te sturen in de originele verpakking. U ontvangt dan van ons per ommegaande een nieuw product. De extra verzendkosten zijn voor onze rekening.

  8. Kunnen de Toupim producten ook vanuit het buitenland besteld worden?
    Wij accepteren ook bestellingen vanuit het buitenland. Bij bestelling vanuit het buitenland kan niet onder rembours maar alleen via vooraf overmaken worden betaald. De verzendkosten naar het buitenland zullen worden berekend naar de geldende TNT post tarieven voor het buitenland en worden u bekend gemaakt via de bevestigings-email. Bij overmaken dient men gebruik te maken van de IBAN code "NL80ABNA0541073850" en BIC code "ABNANL2A". Stuur a.u.b. geen cheques!

  9. De Toupim is een gepatenteerd product, wat betekent dat?
    De Toupim is gepatenteerd en geregistreerd. Dit houdt in dat op het gedachtegoed, i.e. idee, uitwerking en toepassing van de producten van Toupim, enop de merknaam Toupim een claim ligt die juridisch beschermd zijn door Octrooicentrum Nederland en de Merkplaats. Toupim patentnummer: 1031001.

  10. Hebben jullie geen winkel?
    Toupim is alleen een internetwinkel. Dit is een van de manieren om de prijs van de Toupim zo laag mogelijk te kunnen houden. Het voordeel van een internetwinkel is dat je de Toupim binnen enkele dagen thuisgestuurd krijgt waar je het in alle rust kunt passen. Als de Toupim niet goed is mag hij geruild.

  11. Wordt de Toupim vergoed?
    Er zijn gelukkig steeds meer verzekeringsmaatschappijen die de Toupim vergoeden. Het is raadzaam aan de behandelend arts of huisarts een verklaring of verwijsbriefje te vragen, welke u samen met de factuur van Toupim aan uw verzekeringsmaatschappij aanbiedt. De Toupim valt onder: 'Haarwerken'.


naar boven